Tuesday, August 11, 2009

terngiang2 dimindaku, terasa2 di lidahku

dah hujan semalaman, sejuk jak rasa tengahari tok. ku tengah imejin mun ada kopi o kaw kaw segelas besar, lawan agi ngan karipap panas...... ya rabbi.....

ada nanggar gambar karipap di bah tok? tang nyaman jak rupanya oowwh? sine ada jual karipap nyaman di kuching tok? dolok rega cuma 20 sen sebiji ke sekeping? dah sik berapa jua penjodoh bilangan aku tok. kinek tok nei ada rega ya agi? mun sik seringgit 4, nya seringgit 3. ada juak sampei 50 sen sigek. mun dah RM1.50, namanya bukan karipap tapi 'curry puff'!

gambar from 1001resepi.com

mak ku selalu molah karipap pusing... rangup! anakku suka makan karipap pusing kosong, sikda inti. karipap ada macam-macam inti juak kan? ada inti keribang, kentang, manok kari campur kentang, sardin pun ada. karipap kacang dhal pun ada, sik nyaman eh!

gambar from internet

mun di johor, sidaknya nunggah karipap tok epok-epok... bentuk karipap pun macam-macam jua. selain nok seprti digambar dia atas ya, ada juanya bulat. tepinya macam dikelim-kelim. tapi kinek tok dah ada acuan pakei molahnya. ada yang digoreng, ada juak yang dibakar. nok dibakar tok kelas sikit, coz nya tang 'gebu' jak... he he he

tauk sik karipap tok dikonsider kuih rasmi mun ada mesyuarat gitu-gitu di jabatan kerajaan... he he he

karipap..... karipap...

6 comments:

Faizal n Fashitah said...

Yobihhh mama eh. Kamek tok laaaa minat glak2 ngan karipap aihhh!~.. tanyak kitak ngan bini mek nun hehe. Ermm kat kch tok, siktauk mek seney ada jual karipap nok memena sedap. tapi just incase mun mama tauk... inform jak mek okeh! XD

AmirFX said...

kat kpg gitak sitok byk kedei yang jual kuih2 cemya ptg2 cemtok.. p kmk suggest mun nak carik keripap yg nyaman d jalan perupok.. kedeinya tepi jeraya jak...

SEN said...

mun layan karipap ptg2 tok nang best lah..owh karipap kentang..

Ivy Metaga said...

aaaa..mau cari karipap lah kmk pas tok hehe

lily lotus said...

uish..i pun terasa sama

lvynana said...

auk benar, nama pun dah upgrade, ne nak harga pun dah up.

National Geographic POD