Tuesday, October 20, 2009

fenomena nur kasih

hu hu.... my chinese colleague is talking about this malay drama too...

so, bukan aku sorang je non malay yang minat drama nie... drama nie memang cantik, lain dari yang lain. citer dia tak macam drama biasa yang asyik mengeshow pasal orang kaya, anak datuk anak tan sri. pastu tak habis-habis scene makan...

dan lagu nur kasih terngiang-ngiang di minda ku......

mari kita share sikit infor tentang nur kasih yang kini hangat di layar TV juga di internet

dipetik dari http://tangisanbulanmadu.blogspot.com

NUR KASIH FENOMENA INTERNET

Fakta rasmi membuktikan bahawa hits Nur Kasih melalui internet mencecah 600,000 - jauh mengatasi 'show' lain yang biasanya 20,000-30,000.

Berikut adalah SMS yang saya terima daripada penerbitnya, Filmscape Sdn Bhd :

Fyi, today, I had a mtg with Alt Media and made the below findings about Nur Kasih :-
1. The show is a phenomenon as far as they are concerned!!
2. For ep1-15, they have 1,734,793 unique users, of which 1,233,474 are from aug alone.
3. For 1 eps in aug, (don't know which one) there were 600,000 unique users!!
4. 25,000-30,000 per month is their normal hits, which works out for 6,000-7,000 per eps!
So CONGRATULATIONS!!!!
............................................................................................

i fikir masa hari raya tu habis dah citer nie.... tapi episod 2 minggu lepas, dah katrina muncul pulak! nampaknya panjang lagi lah citer nie.......

antara pelakon-pelakon nur kasih:

Fizz Fairuz as Aidil (he is the next rosyam nor..... to me lah! )
Remy Ishaq As Adam
Tiz Zaqyah Razak as Nur Amina (cantik le dia nie...)
Sharifah Sofea as Katrina
Umi Nazeera as Siti Sarah (lakonan berkesan, mimik mukanya menambah kebencian dalam hati kita)

layan...............he he he....


5 comments:

Coffee Girl... said...

sigh... mana da aku masa nak nanga TV tok pok... time nak tido pun dah sikda...

Ivy Metaga said...

kmk pun suka tgk drama tok

Willie said...

Ku sik tauk pasal drama tok

Faizal n Fashitah said...

Mama..amazingly kamek pun peminat setia crita Nur Kasih. Seblom tok nang fedup naa la mek nangga crita melayu. But semenjak Nur Kasih tok ditayangkan, sampei ke hari tok mek stick to this drama. Memang bes! jalan crita bes!, lakonannya bes! video n sound nya quality giloss bes! etc.. XD

Ms Tikot said...

Best cita tok... kmk pun terminat juak ngan cita tok.

There was an error in this gadget