Tuesday, May 18, 2010

kumang gawai

dah nak dekat gawai festival nie.... banyak lah pertandingan kumang gawai diadakan sana sini. ada yang peringkat kampung, daerah, negeri, kawasan parlimen itu ini. i attended one dinner organized by SDNU (Sarawak Dayak National Union) last saturday nite. malam itu juga pertandingan peringkat akhir kumang gawai anjuran SDNU.

kumang gawai nie sama macam pertandingan ratu cantik le. looking for the fairest among them all, for this occasion is the fairest among the beautiful iban lass. 15 of then vying for the title. cantik-cantik semuanya. macam bidadari turun dari syurga! (macam lah aku pernah tengok bidadari... he he he)

Charming: Kumang Gawai finalists parade during the
Sarawak Dayak National Union 2010 Dinner.
pic from thestar.com

cantikkan? dengan pakaian tradisional yang sangat lengkap, berwarna-warni, berkelip-kelipan.. satu set pakaian dengan aksesori mereka tu boleh mencecah 1-2 ribu ringgit!

pic from thestar.com

this is the winner for the nite, Miss Durin. simply gorgeous! stunning beauty! and she can communicate well. rasanya pakaian dan aksesori yang dia pakai tue berkilo-kilo beratnya.

nie pulak kumang gawai for the year 2020!!!!!
miss cheryl cengal...........;)
by that year she will be 18 years old. can participate already... he he

senget pula perhiasan kat atas kepala dia tue...:)
siapa suka, sila vote.... ha ha ha

5 comments:

Beautiful Stranger said...

aih..cute na juak anak ktk kak..akan vote! hehe

AHMAD KAMAL B JANUDDIN @ IBRAHIM said...

rasa seperti mahu melawat kuching jer tahun nie.. x pnah ke sana.. :)

Willie a.k.a Reptoz said...

Don't worry. Sik lamak gik dapat la si Cheryl ya ikut.

Coffee Girl said...

ada pertandingan Mrs Kumang ka wai? dapat u join. hehe. ney Keling nya ney?

Felicia F. Ramzi said...

10 votes from me guaranteed. :)

National Geographic POD