Friday, July 27, 2012

DUSH DUSH TUNG TING



Boss:  U dont know how to use this function?
Me:    No.
Boss:  I show u.

Boss:  I found a way to resolve the problem the other day.  I show u the function.
Me:    Ok.

Boss:  U never use this function kah?
Me:    No, never.
Boss:  Ok, I show u how.

Memang aku kurang tahu.  Mana ada aku attend formal course on excel, words, etc dulu.
Semua from self study, on the job training and trial and errors.
Rajin u explore, banyak lah u tahu and tambah skill u.

Kalau dulu masa buat part time degree in late 90s, time buat project presentation kita masih pakei overhead projector ngan projector slides and magic pen yang warna warni.  Member lain dah pakai notebook, present pakai powerpoint slides.  Berdush dush, bersling sling, berting ting je bunyi animation dia orang ...heheheh.
Kita ada bunyi apa? Tak da.

Now, dah ok sikit le....sikit je.  Tau apa yang patut je.

He he he.... boss aku.  Immediate boss.
Perfectionist.  Detailed person.  Aggressive.  Knowledgeable. Strict on deadlines.  He doesnt accept next week, next month, in one week time.  He will only accept dates!
Kalau kerja ngan dia kena punya tahap kesabaran yang tinggi dan telinga yang tebal untuk menampung das-das tembakan kata sindiran dan teguran, kecerewetan dan ketelitiannya.  Nasib juga aku jenis yang tak ambik hati sangat. 

Tapi dia tak lokek ilmu.  He's very willing to explain anything.  As long as u rajin tanya.  Tapi aku selalu malas nak tanya, coz akibatnya duduk bertenggek depannya berjam-jam...hehehe.

Kita makan gaji.  So, terpaksalah ye.  Adat resam bekerja. Ada yang relax, ada yang tension, ada yang membebankan, ada yang boring tak da kerja.

Tapi kerja gomen juak best.  Hari raya dapat bonus.  Hujung tahun anak nak sekolah, dapat bonus.
Kerja swasta macam kita nie... kalau tak perform jangan harap nak bonus.
Kalau perform, belum tentu bonus bagus. 
Dulu aku kerja gomen.  Kini aku no komen...hehehe

Happy weekend uolls!

1 comment:

Coffee Girl said...

ya kan? untung sidak gomen, tiap tahun ada jak bonus. aku pun no komen juak lah... ahhaaha